NBA 2K13 PC Teszt

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  Zenmaster
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

Kicsivel a megjelenés után, de végül is a kezembe került az NBA 2K13 legújabb PC-s példánya. Természetesen nagy izgalommal vártam a játékot, hiszen az előzetes bejelentések szerint sok minden változott. Némi késéssel ugyan, de az NBA szezon kezdetének tiszteletére megszületett a teszt.
Telepítés
Első benyomás a nagyon hosszú installációs idő nem változott tavaly óta, a rengeteg fájl és az aktuális Direct X feltelepítése 20 perc körül sikerült. Alapkonfigurációban bőven az optimális teljesítmény felett volt a gép amire raktam. A játék irányításban a hivatalos leírás szerint az Xbox 360 kontrollert, a Logitech Rumblepad-et és a billentyűzetet támogatja. Én Xbox 360 kontrollert favorizálom, mivel a Logitech Rumblepadnál nem mindig működött tökéletesen az irányítás. A billentyűzettel nekem az irányítás már régóta nem megy, persze biztos vannak nálam ügyesebbek is. A telepítés után mindjárt egy Jay-Z-s intro videó fogad bennünket, persze ízlések pofonok, de nekem a tavalyi Curtis Blow intro sokkal jobban bejött. Az intro után regisztrálhatjuk magunkat a 2K Sports online rendszerébe, itt már szembetűnő, hogy inkább a gamepadra van optimalizálva az irányítás, billentyűzettel kissé nehézkes megtalálni a megfelelő karaktereket. Annyi a változás, hogy most már a játék elején meg kell adnunk a termékkulcsot az online játékhoz nem pedig az online módba való belépéskor. Ja és persze kreálhatunk magunknak egy My playert is. A főmenübe belépve mindenkinek ajánlom első menetben az options menü felkeresését, ahol az automatikus videó beállításokat érdemes elindítani, itt a játék a fps értékek alapján belövi nekünk a grafikai felbontást.

Menürendszer és opciók

A tavalyi évhez képest rengeteget nem változott a menürendszer jellege, de a Legend mód jellegű dolgok eltűntek a játékból. Sokan elégedetlenek az NBA 2K széria menürendszerével és használhatóságával, de igazából szerintem minden csak megszokás kérdése, nekem személy szerint már kényelmes. Azt a tényt a kritizálóknak nem állt figyelembe venni, hogy alapvetően egy konzolos játékról van szó, így a gamepadra kellett optimalizálni a menükezelést.
Nagy változás a tavalyi évhez képest, hogy az online roster frissítéseket most már nem kapjuk automatikusan, hanem az options menüpontból a 2K Sports online frissítéseknél tudjuk letölteni, majd be kell töltenünk. Ez szerintem pozitív változás, mert így  sokkal gyorsabban bejön a játék menürendszere nem kell az online frissítések letöltésre minden egyes alkalommal várnunk. A 2K Sports a pályagrafikák változása miatt már kiadott egy pár hivatalos frissítést, de gyakorlatilag ezt a tájékoztató üzeneten kívül észre sem vesszük, mert annyira simán lejön.

Az NBA Today mód továbbra is mindig az aktuális meccseket mutatja, amiket aznap játszanak vagy játszottak, attól függően hogy mikor játszol, délelőtti órákban még az előző esti meccseket játszhatod le.

Visszatérve a Legend módra én kicsit hiányolom, hogy nem foglalkoztak jobban ezzel és ugyan bekerült a játékba a teljes Dream Team és az idei Team USA, de számomra ezek önmagában nem jelentenek óriási késztetést arra, hogy összeeresszem a 92-es és a 2012-es amerikai csapatokat. Persze beszélhetünk róla, hogy sok pénz, de ha már Dream Team, akkor be kelett volna rakni a 92-es Olimpiai tornát is. A klasszikus csapatokat simán kiválaszthatjuk és játszhatunk velük, bekerült a játékba Iverson MVP idényes csapata is, viszont a klasszikus kereteknél a 87-es Lakersből hiányzik Kareem.
A már megszokott módok Association, season, My Player (My Career), Create a Legend továbbra is elérhetők.

Játékmenet és játékmódok:
A felvezető videókon és a bevezető képernyőkön érződik Jay-z hatása, ez a rész jól sikerült. A kommentároknál nagy bakit nem tapasztaltam viszont egyértelműen színesebb a szöveg. A fejlesztők tényleg minden apróságra figyeltek, tényleg olyan a játékélmény mintha egy igazi meccset néznél.
Viszont mielőtt belevágna bárki is a lecsóba javaslom, hogy az új irányítás miatt először a Training Camp menüpontot látogassa meg a Practice módban, mivel itt tényleg lépésről lépésre mindent elmagyaráz nekünk a gép az új irányítással, dobással, zsákolással, sarkazással, szóval mindennel kapcsolatban. Érdemes itt pár órát eltölteni, minden tekintetben élvezetesebb lesz így a játék, főleg amiatt is fontos ez, mert az eddig megszokott jobb analóg kar már nem a  dobást, hanem a cselezést szolgálja. Maga a játék realizmusa sokat javult a tavalyi évhez képest, sokkal nehezebb a post up játék és dobócselre sem ugrál el mindenki. Az elzárások sokkal hatékonyabbak lettek, tényleg nehezebb levédekezni és érezhető előnyt jelent a védővel szemben. A rossz labdaellopási kísérlet után többé nem éred utol a labdavezető játékost a védővel egykönnyen muszáj a társaknak besegíteni. A passzolás mechanikája sokkal jobb lett, nincsen már olyan sok eladott labda, a letámadásoknál is jól futnak fel a csapattársak és nem állnak meg a hárompontos vonalnál.
Összességében a legnagyobb változások a játékmenet tekintetében voltak a játékban, kicsit kellett szoknom  a jobb analóg karos cselezést, de mivel anno a Live szériában is így volt, nem volt annyira nehéz visszaállni.

Mielőtt áttérnék a játékmódok részletes elemzésére el kell, hogy mondjam, hogy időhiány miatt korántsem tudtam annyi meccset lejátszani, amit szerettem volna, ennek ellenére a tapasztalatok pozitívak. Elsőnek talán kezdjük a virtuális kosárlabdázó gyártással a My Playerről átnevezett My Career móddal. A kezdetek tekintetében, ami a New Yorki Rookie Showcase-t az draft előtti interjúkat és a Draftot jelenti nem sokat változott, annyi a lényeges változás, hogy jó teljesítmény esetén lehetőséged van első helyen is elkelni a drafton. Ami viszont szerintem nagyobb változás, hogy jóval kevesebb opció van a játékos képességek tekintetében, amiket fejleszthetsz, ez mindenképpen pozitív változás, azonban a kevesebb opció kevesebb pontból is fejleszthető, legalábbis a gép nem túl nagyvonalú ebben a tekintetben. A különböző egyedi mozgások beszerzése is sokkal áttekinthetőbb menürendszerrel rendelkezik. My Career módban továbbra is probléma a pozíció, én tradicionálisan mindig erőcsatárral kezdem ezt a játékmódot, de a gép össze vissza cserélget, még a C és SF pozíció hagyján, de amikor SG-be rak be, akkor kissé nehézkes a védekezés egy Wade-n vagy Ginobili-n. Újdonság, hogy bizonyos szint elérése után választhatsz, hogy a Jordan vagy a Nike-t választod szponzornak, a mód hangulatát fokozza az is, hogy a különböző dolgok, mint plakát vagy újság címlap megjelenik a mérkőzések szüneteiben is.  

Az idei év nagy újítása, hogy a különböző hírességek, kosárlabdázók vagy legendák a teljesítményedet kommentálják a twitteren keresztül, ez is élvezetesebbé teszi a játékmódot. Ezen kívül beszélhetünk a General Managerrel is, itt kérhetjük, hogy játszassanak többet minket, tegyenek be a kezdő ötbe, vagy cseréljenek el.    Áttekintve a My Career módot a tavalyi évben nem éreztem késztetést rá, hogy hosszú ideig nyomassam ezt, de az idei változtatások hoztak annyit, hogy érdemesnek találtam belevágni a karrierbe, tehát egyértelműen jobb lett ez a mód.

Season mód: Ez az a mód, amiben én sosem láttam semmilyen fantáziát, nem lehet csak egy szezont lejátszani, gyakorlatilag egy nagyon lebutított valami.

Association mód: A 2K12-ben ezt a játékmódot nyomtam a legtöbbet, idén ebben nem voltak óriási változások, de a játékmenet és hangulat miatt mindenképpen érdemes kipróbálni.

Online módok: Sajnos a PC-s platform esetében továbbra sem sikerült egy nagyon jó online módot készíteni, gyakorlatilag a 2K szervereken keresztül továbbra sem sikerült igazán kapcsolatot létesíteni bárkivel is. Ennek persze az is oka, hogy a játék leginkább nextgen platformokat preferálja így jóval többen játszanak így, mint a PC-n. 

Összegzés:

A játék a 2K12-hez képest leginkább a játék menetében és a hangulatában változott sokat, mindenképpen érződik Jay Z hatása. Hardcore NBA-t szeretőknek kötelező darab, mivel a játék közvetít egy stílust, ami a kosárlabdához, mint szerelemhez társul. Az All Star hétvége kiegészítő hiánya miatt a PC-sek egy kicsit kevesebbet kapnak, mint a nextgenes játékosok, de a patchelhetőség bőven kárpótolja a hiányosságokat. A Visual Concepts idén is hozta azt a színvonalat, ami miatt az NBA 2K széria a kosárlabda sportjátékok koronázatlan királya. Előbbit igazolja az a tény is, hogy a konkurens EA egyszerűen ki sem mert jönni az idei játékkal, mert jelenleg számára megközelíthetetlen az a szint, amit a 2K széria képvisel. A tavalyi játéknak 94 pontot adtam, idén 95-t adok, mert a tavalyi is nagyon jó volt, de óriási változás nem történt csak a nagyon jó játékot egy kicsivel még jobbá tették. Ha megveszitek, a hosszú téli esték biztos nem lesznek unalmasak.









  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

wuetrowerdomo

2012-11-10 20:09:31 [#1]

értékelés: 95/100

Adatlap

Nba 2K13

Sport >>

megjelenés:

2012. október 05.

fejlesztő:

Visual Concepts

kiadó:

2K Sports

Web Fórum
Galéria
A játékhoz több galéria is kapcsolódik,
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés



95
95
95
95
95

Közösségi média

@nbahungary követése

Kövess minket Twitteren is!

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek